Tajny projekt Play

W dobie internetu nic nie da się ukryć. Otrzymaliśmy informacje, że Play prowadził tajny projekt.

Od ponad pół roku na różnych portalach, forach, blogach nie koniecznie tematycznie związanych z telekomunikacją pojawiały się informacje na temat nowego operatora Play. Tym informacjom zawsze towarzyszyły dość duże ilości komentarzy, które bardzo chwaliły Play. Również i na naszym portalu oraz forum było takie zjawisko.

Dziś już wiemy, że te duże ilości komentarzy zawdzięczamy naszemu nowemu operatorowi Play. Pierwszą wiadomość na temat fałszywych komentarzy otrzymaliśmy 15 maja br. Wtedy też, wysłaliśmy zapytanie do rzecznika prasowego P4 - Marcina Gruszki czy to jest jakaś nowa kompania reklamowa. Jednak nic prócz potwierdzenia dostarczenia wiadomości nie otrzymaliśmy. Jednak w niedługim czasie po wysłaniu naszego zapytania otrzymaliśmy drugiego anonimowego maila, że z powodu wycieku informacji projekt Buzz zostaje zawieszony. W niedługim czasie komentarze i wypowiedzi dotyczące Play na naszym portalu i forum się ustały.

Jaki był cel projektu?
Nasz informator niestety nie zdobył takich informacji, jednakże bardzo łatwo się można domyślić, że projekt miał na celu manipulowaniem ludźmi. Wiele osób przed dokonaniem zakupu szuka w internecie opinii na temat rzeczy, której chcą zakupić. Komentarze użytkowników to jeden z najbardziej sprawdzonych źródeł informacji - jednak co wtedy gdy komentarze są nieprawdziwe?

Kto pisał komentarze?
Najprawdopodobniej większość komentarzy pisały osoby, które były testerami w sieci Play. Wiemy, że ich dzienny czas pracy to 4 godziny. Za pisanie komentarzy dostawali pieniądze. Ich rzetelność komentarzy była sprawdzana za pomocą raportów z zrzutami ekranów, które wysyłali do przełożonych.

Jak twierdzi nasz informator grupa, która fałszowała opinie, to zamknięta grupa osób. I spotykają się na różnego typu zjazdach.

[AKTUALIZACJA]
Prezentujemy stanowisko operatora Play, które otrzymaliśmy dziś rano.

Nie istnieje żadna „tajna grupa / tajny projekt” pracująca na rzecz naszej firmy w sposób i w zakresie jaki opisała redakcja.

Owa „Tajna grupa” to grupa moderatorów, rzeczywiście aktywnych w ramach programu nadchodzi4.com. Ich podstawowym i tak naprawdę jedynym obowiązkiem było inicjowanie aktywności multimedialnych na naszym portalu. Dodawali swoje zdjęcia, pisali blogi, komentowali zdjęcia, edukowali testerów jak korzystać z telefonów itd… wszystko w celu budowania multimedialnej społeczności.

Dziś naszego „tajnego” moderatora możecie Państwo spotkać np. w klubie PLAY w Secondo Life..

Bardzo mi przykro, ze wystarczy anonimowy email, aby ferować tak niesprawiedliwe wyroki. Bardzo chętnie poznamy konkretne informacje potwierdzające tą tezę. Rozumiem, ze Redakcja nimi dysponuje.

Przyznam się, ze sam miałem ochotę zalogować się na Państwa portalu i zaprezentować swoją opinię. Ale jak rozumiem każda pozytywna opinia dotycząca PLAY będzie w Państwa opinii manipulacją.

Aktywność „tajnej grupy” dotyczyła również wsparcia dla mojej osoby w monitoringu tego co ciekawego dzieje się na forach dyskusyjnych. Spędzam dużo czasu czytając opinie klientów na nasz temat. Opinie krytyczne, ale wyłącznie te merytoryczne bardzo poważnie bierzemy pod uwagę – najlepszy przykład to wprowadzenie pakietu 30 MB za 30zł. Internauci zwrócili uwagę, że nasza oferta transmisji danych jest zdecydowanie za droga dla aktywnych użytkowników – zmieniliśmy ją.

W odróżnieniu od Państwa ja nie traktuje krytycznych postów dotyczących naszej oferty jako zorganizowane działania konkurencji. Jak już wspomniałem z uwagą śledzimy krytyczne uwagi. Oczywiście mam na myśli tylko te posty, w których ktoś rzetelnie porównuje oferty. Na forach nie brakuje też pozytywnych opinii o ofertach konkurencji. Czy to też aktywność „tajnych grup”?

Moim zdaniem na rynku jest dużo ciekawych ofert i nie widzę w tym nic złego, że ktoś pozytywnie się o nich wypowiada.

Marcin Gruszka
Tajny czytelnik forów dyskusyjnych - w przerwach Rzecznik Prasowy PLAY.

Kopiowanie powyższego tekstu, a także przeredagowywanie tylko za zgodą redakcji

Reklama

Xiaomi Mi Smart Band 4 testRecenzjaXiaomi Mi Smart Band 4
2004-2020 votel.pl, Design XDK Studio
Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione!

Uwaga: Ta strona wykorzystuje cookie!
Nasz serwis dla prawidłowej pracy wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki nim treść wyświetlana przez serwis Votel.pl jest dopasowywana do Państwa potrzeb. W przypadku korzystania z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Jeśli akceptujesz politykę cookies na naszej stronie kliknij zamknij okno powiadomienia.