50 milionów sprzedanych dotykowców Samsunga

Firma Samsung Electronics Co. Ltd. sprzedała 50 milionów telefonów z dotykowym ekranem. Światowy sukces został osiągnięty w niecałe dwa lata.

Tylko w 2009 roku komórkę marki Samsung z dotykowym ekranem kupiło ponad 40 milionów osób, dla porównania w 2008 liczba ta wyniosła 10 milionów. Najwięcej dotykowców Samsung sprzedał w Europie, bo aż 19 milionów sztuk, w USA 6,3 milionów, w Chinach 3,4 miliona a w Korei Południowej 3 miliony.

Samsung jest bliski zrealizowania tegorocznych planów sprzedażowych dotyczących segmentu telefonów komórkowych. Globalne założenia oscylowały na poziomie 200 milionów sztuk, przy 20% udziale telefonów z dotykowym ekranem. W zeszłym roku ich odsetek wynosił 5%.

W ciągu dwóch ostatnich lat Samsung poszerzał swoją ofertę o kolejne modele wyposażone w ekran dotykowy. Rozwiązanie jest dostępne w telefonach z różnych półek cenowych, dzięki temu jego zalety poznaje coraz szersze grono odbiorców. Kilka modeli odnotowało już znaczne sukcesy, jak bestsellerowy multimedialny model Avila, który w maju przekroczył 10 milionowy próg sprzedaży. Wśród telefonów, które cieszą się dużą popularnością znajduje się również F480, który od maja 2008 kupiło 9 milionów osób oraz młodzieżowy telefon Corby S3650, który rozszedł się w 3 milionach egzemplarzy już w dwa miesiące od czasu jego wrześniowej premiery.

Modę na telefony z dotykowym ekranem Samsung zapoczątkował w Korei Południowej, sprzedając od początku ich debiutu w marcu 2008 roku 4,4 miliona sztuk. U operatorów telefonii komórkowej największą popularnością cieszyły się dotykowce wyposażone w ekrany AMOLED: W850, W8500, W8550. Ich sprzedaż wyniosła 420 000 sztuk.

„Coraz większa liczba użytkowników doceniła wygodę jaką zapewniają telefony wyposażone w dotykowe ekrany”. – po wiedział JK. Shin, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Działu Mobile Communication firmy Samsung Electronics.

“Tworząc nowe produkty jesteśmy otwarci na innowacje i chcemy by najnowsze rozwiązania trafiały do jak najszerszego grona odbiorców. Tak stało się w przypadku telefonów z dotykowymi wyświetlaczami. Nadal będziemy rozwijać naszą ofertę w tym segmencie rynku.” – dodał.

źródło: Samsung

Reklama

Xiaomi Mi Smart Band 4 testRecenzjaXiaomi Mi Smart Band 4
2004-2020 votel.pl, Design XDK Studio
Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione!

Uwaga: Ta strona wykorzystuje cookie!
Nasz serwis dla prawidłowej pracy wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki nim treść wyświetlana przez serwis Votel.pl jest dopasowywana do Państwa potrzeb. W przypadku korzystania z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Jeśli akceptujesz politykę cookies na naszej stronie kliknij zamknij okno powiadomienia.