Samsung przedstawia potencjał rynku aplikacji mobilnych

Podczas oficjalnej premiery platformy mobilnej bada, Samsung, czołowy producent telefonów komórkowych, przedstawił dziś raport z badań poświęconych zapotrzebowaniu na mobilne aplikacje. Wyniki pokazują ogromny potencjał tego segmentu rynku oraz duże możliwości dla deweloperów oprogramowania dedykowanego urządzeniom mobilnym.

Niemalże połowa z badanych użytkowników (42%) tzw. zwykłych komórek, gdyby mieli taką możliwość zdecydowałaby się na zakup dodatkowych aplikacji do swojego telefonu. Ponad połowa spośród nich byłaby skłonna zapłacić za każdą z nich 5 Euro.

Publikacja raportu z badań zbiega się z premierą najnowszej mobilnej platformy Samsung bada. Nowe rozwiązanie adresowane jest nie tylko do użytkowników smartfonów, ale ma również otworzyć nowe możliwości dla milionów użytkowników tzw. zwykłych komórek. W badaniu wzięli udział respondenci z trzech europejskich krajów – Wielkiej Brytanii, Francji oraz Włoch. Wśród użytkowników tzw. zwykłych telefonów komórkowych, którzy do tej pory nie korzystali z zewnętrznych aplikacji dedykowanych tym urządzeniom, największym zainteresowaniem cieszy się oprogramowanie związane z podróżowaniem oraz funkcjami nawigacyjnymi (chęć pobrania tego typu aplikacji wyraziło 34% respondentów), na drugim miejscu uplasowały się aplikacje związane z fotografowaniem (12%), oprogramowanie związane z obowiązkami służbowymi (11%) oraz dedykowane zakupom (9%).

„Wyniki naszych badań pokazują ogromne możliwości, które mają przed sobą twórcy mobilnych aplikacji” – powiedział Dr Hosoo Lee, Executive Vice President and Head of the Media Solution Center at Samsung Electronics. „Wierzymy, że poprzez naszą nową platformę, deweloperzy będą mogli zagospodarować tę niszę rynkową. Bada pozwoli też znacznie wzbogacić doświadczenia związane z korzystaniem z możliwości telefonów komórkowych” – dodał. Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni deklarowały korzystanie z aplikacji związanych z grami – 70 %, wśród mężczyzn ten odsetek wyniósł 57%. Dużą popularnością wśród płci pięknej cieszą się również funkcje telefonu i oprogramowanie dedykowane fotografowaniu – 49% korzysta z nich w codziennym życiu.

Na popularności zyskują również aplikacje związane z edukacją – 18% respondentów przyznało, że liczy na rozwój oprogramowania z tego segmentu, a wśród rozwiązań dostępnych obecnie na rynku, żadne nie spełnia ich oczekiwań. Wyniki badań pokazują również potencjał rozwiązań związanych z obowiązkami służbowymi oraz podróżowaniem. Odpowiednio 17 i 13% badanych jest rozczarowanych możliwościami istniejących aplikacji z tych dwóch grup.

Podczas ankiety zbadano także żywotność przeciętnej aplikacji mobilnej. 43% spośród użytkowników smartfonów przyznało, że po ściągnięciu oprogramowania dość szybko tracili nim zainteresowanie. “Te wyniki pokazują, że rynek dedykowanego komórkom oprogramowania jest nadal bardzo młody” powiedział Dr Hosoo Lee. “Użytkownicy oczekują aplikacji, które znajdują realne zastosowanie w codziennym życiu. Tak zaprojektowane rozwiązania mają szansę na sukces na tym wciąż rozwijającym się rynku. Wierzymy, że nasza nowa platforma będzie odpowiedzią na te potrzeby” – dodał.

O badaniu Badanie ankietowe zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Samsung przez instytut badawczy Vanson Bourne. Grupa badawcza objęła 500 kobiet i mężczyzn z trzech europejskich krajów: Włoch, Francji i Wielkiej Brytanii.

źródło: Samsung

Reklama

Xiaomi Mi Smart Band 4 testRecenzjaXiaomi Mi Smart Band 4
2004-2020 votel.pl, Design XDK Studio
Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione!

Uwaga: Ta strona wykorzystuje cookie!
Nasz serwis dla prawidłowej pracy wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki nim treść wyświetlana przez serwis Votel.pl jest dopasowywana do Państwa potrzeb. W przypadku korzystania z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Jeśli akceptujesz politykę cookies na naszej stronie kliknij zamknij okno powiadomienia.