- 22
- kwiecień
Firma ZTE ogłosiła wynik finansowy za 2009 rok
Firma ZTE ogłosiła wynik finansowy za 2009 rok. Dochody firmy w stosunku do roku 2008 wzrosły o 36,08%, osiągając przybliżoną wartość 8.820,7 milionów dolarów.
Na koniec 2009 roku zarząd firmy rekomendował wypłatę dywidendy na poziomie 5 udziałów za każde 10 posiadanych walorów oraz dywidendę pieniężną w wysokości 0.44 dolara, jako równowartość 10 udziałów.
W 2009 roku dochód firmy z finansowych operacji lokalnych wyniósł 4.449,6 milionów dolarów, co stanowi wzrost na poziomie 74,04%. Budowa narodowej sieci 3G była silnie wspierana przez rząd chiński, jako inicjatywa stanowiąca nowy motor napędowy ekonomicznego rozwoju. Możliwość powstania pełnowartościowej sieci 3G pozwoliła firmie ZTE stać się największym w Chinach dostawcą osprzętu do tego typu konstrukcji. Odnotowano także duży wzrost sprzedaży produktów typu TD-SCDMA, CDMA i XPON.
Jeśli chodzi o dochód z finansowych operacji międzynarodowych to nastąpił wzrost na poziomie 11,34% (4.371,1 milionów dolarów), co stanowi 49,56% całego dochodu firmy osiągniętego w roku 2009. Korporacja ZTE przezwyciężyła skutki kryzysu i utrzymała wzrost sprzedaży na podupadającym rynku telekomunikacyjnym dzięki konkurencyjnym cenowo technologicznym rozwiązaniom oraz zapleczu finansowemu. Grupa ZTE konsekwentnie zdobywała najważniejsze rynki na całym świecie, za sprawą produktów takich jak: rozwiązania sieciowe, sieci dostępowe i serwisowe, wypracowując tym samym mocną pozycję na rynkach europejskim i amerykańskim – uważanych za rozwojowe w nadchodzących latach.
Hou Weigui, członek zarządu firmy ZTE powiedział: „w roku 2009 grupa ZTE osiągnęła znaczący wzrost w segmencie rozwiązań sieciowych. Dochody firmy osiągane w Europie i Ameryce rosły błyskawicznie, odzwierciedlając coraz większy procentowy udział w ogólnym przychodzie firmy z rynków międzynarodowych. Osiągnęliśmy główne cele przy zaangażowaniu w badania i rozwój, wykazując zdolność do szybkiego dostarczenia produktów na rynek, umiejętność wygrywania przetargów na budowę sieci komercyjnych w najważniejszych miastach świata dla czołowych dostawców, takich jak CSL, KPN and Telenor.
Przez cały 2009 rok utrzymaliśmy znaczny wzrost sprzedaży w segmencie terminali. Na rodzimym rynku terminali zaobserwowaliśmy szybki wzrost sprzedaży spowodowany rozwojem technologii 3G. Jeśli zaś chodzi o dokonania międzynarodowe, utrzymaliśmy dobre wyniki w kluczowych krajach oraz współpracę z najważniejszymi klientami, co przełożyło się na umocnienie się ZTE jako globalnego gracza.
W roku 2010 firma zamierza skupić się na rozwoju potencjału oraz dążeniu do ciągłego polepszania jakości rozwiązań sieciowych dostarczanych klientom. Kluczowe w tym procesie są: strategia oparta na konkurencyjności, planowanie produktowe, kwestie związane z łańcuchem dystrybucji oraz badanie rynku.
Będziemy się bacznie przyglądać aktualnym priorytetom, zwiększać wydajność, dążyć do umiędzynarodowienia naszych starań, kładąc solidne fundamenty pod budowę światowej klasy przedsiębiorstwa”.
Korporacja ujawnia, że w 2009 roku dostarczyła na rynek aż 40 milionów komórek oraz 20 milionów modemów do odbioru bezprzewodowego internetu, co jest swoistym rekordem tego producenta. 70% dostarczonych w 2009 roku produktów ZTE przeznaczonych było na rynki zagraniczne.
źródło: ZTE
W 2009 roku dochód firmy z finansowych operacji lokalnych wyniósł 4.449,6 milionów dolarów, co stanowi wzrost na poziomie 74,04%. Budowa narodowej sieci 3G była silnie wspierana przez rząd chiński, jako inicjatywa stanowiąca nowy motor napędowy ekonomicznego rozwoju. Możliwość powstania pełnowartościowej sieci 3G pozwoliła firmie ZTE stać się największym w Chinach dostawcą osprzętu do tego typu konstrukcji. Odnotowano także duży wzrost sprzedaży produktów typu TD-SCDMA, CDMA i XPON.
Jeśli chodzi o dochód z finansowych operacji międzynarodowych to nastąpił wzrost na poziomie 11,34% (4.371,1 milionów dolarów), co stanowi 49,56% całego dochodu firmy osiągniętego w roku 2009. Korporacja ZTE przezwyciężyła skutki kryzysu i utrzymała wzrost sprzedaży na podupadającym rynku telekomunikacyjnym dzięki konkurencyjnym cenowo technologicznym rozwiązaniom oraz zapleczu finansowemu. Grupa ZTE konsekwentnie zdobywała najważniejsze rynki na całym świecie, za sprawą produktów takich jak: rozwiązania sieciowe, sieci dostępowe i serwisowe, wypracowując tym samym mocną pozycję na rynkach europejskim i amerykańskim – uważanych za rozwojowe w nadchodzących latach.
Hou Weigui, członek zarządu firmy ZTE powiedział: „w roku 2009 grupa ZTE osiągnęła znaczący wzrost w segmencie rozwiązań sieciowych. Dochody firmy osiągane w Europie i Ameryce rosły błyskawicznie, odzwierciedlając coraz większy procentowy udział w ogólnym przychodzie firmy z rynków międzynarodowych. Osiągnęliśmy główne cele przy zaangażowaniu w badania i rozwój, wykazując zdolność do szybkiego dostarczenia produktów na rynek, umiejętność wygrywania przetargów na budowę sieci komercyjnych w najważniejszych miastach świata dla czołowych dostawców, takich jak CSL, KPN and Telenor.
Przez cały 2009 rok utrzymaliśmy znaczny wzrost sprzedaży w segmencie terminali. Na rodzimym rynku terminali zaobserwowaliśmy szybki wzrost sprzedaży spowodowany rozwojem technologii 3G. Jeśli zaś chodzi o dokonania międzynarodowe, utrzymaliśmy dobre wyniki w kluczowych krajach oraz współpracę z najważniejszymi klientami, co przełożyło się na umocnienie się ZTE jako globalnego gracza.
W roku 2010 firma zamierza skupić się na rozwoju potencjału oraz dążeniu do ciągłego polepszania jakości rozwiązań sieciowych dostarczanych klientom. Kluczowe w tym procesie są: strategia oparta na konkurencyjności, planowanie produktowe, kwestie związane z łańcuchem dystrybucji oraz badanie rynku.
Będziemy się bacznie przyglądać aktualnym priorytetom, zwiększać wydajność, dążyć do umiędzynarodowienia naszych starań, kładąc solidne fundamenty pod budowę światowej klasy przedsiębiorstwa”.
Korporacja ujawnia, że w 2009 roku dostarczyła na rynek aż 40 milionów komórek oraz 20 milionów modemów do odbioru bezprzewodowego internetu, co jest swoistym rekordem tego producenta. 70% dostarczonych w 2009 roku produktów ZTE przeznaczonych było na rynki zagraniczne.
źródło: ZTE