Yamaha wprowadza na rynek silnik z kompatybilnością wsteczną - sprawdź gdzie możesz go zamontować bez przeróbek ramy!

Yamaha to jedna z doświadczonych firm na rynku e-rowerów, znana zarówno ze swoich własnych e-rowerów, jak i silników. Ich silniki można znaleźć w rowerach różnych producentów, stanowiąc również punkt wyjścia dla większości napędów Giant SyncDrive. W tegorocznej edycji targów Eurobike Yamaha zaprezentowała motor PW-XM, przeznaczony do rowerów e-mountain. Teraz producent odmładza swoją ofertę w segmencie rowerów elektrycznych w niższej półce cenowej.

Yamaha to jedna z doświadczonych firm na rynku e-rowerów, znana zarówno ze swoich własnych e-rowerów, jak i silników. Ich silniki można znaleźć w rowerach różnych producentów, stanowiąc również punkt wyjścia dla większości napędów Giant SyncDrive. W tegorocznej edycji targów Eurobike Yamaha zaprezentowała motor PW-XM, przeznaczony do rowerów e-mountain. Teraz producent odmładza swoją ofertę w segmencie rowerów elektrycznych w niższej półce cenowej.

Nie wszystkie e-rowery wymagają potężnego silnika. Dla modeli, które głównie używane są na płaskim terenie i krótszych dystansach, liczą się inne kryteria. Pewnie jeden z nich to niezawodność, a także brak irytujących hałasów. Dla producentów rowerów ważne jest także dobre możliwości integracji oraz atrakcyjna cena, dzięki czemu finalny e-rower może przyciągnąć uwagę grup docelowych o niższych kosztach.

Nowa jednostka zapewnia wyższy moment obrotowy. Dotychczas Yamaha PW-CE spełniała to kryterium. Od czasu jej wprowadzenia na rynek w sezonie 2021 głównie używana była w e-rowerach miejskich. Jej następcą jest teraz PW-C2, który został zaprezentowany kilka dni temu. Różnice między tymi dwoma jednostkami są stosunkowo niewielkie. Najbardziej zauważalną zmianą jest dziesięcioprocentowo wyższy moment obrotowy w przypadku PW-C2. Generuje on 55 niutonometrów, co jest nieznacznie ponad 50 niutonometrami w przypadku PW-CE. Zarówno waga - trzy kilogramy, jak i wymiary pozostały niezmienione. Na motorze PW-C2 znajdziemy również już znany tryb automatycznej pomocy. W tym ustawieniu silnik przełącza się między czterema standardowymi trybami jazdy: Wysoki, Standardowy, Ekonomiczny i Ekonomiczny+. Oczywiście nie dzieje się to losowo, ale zależy od konkretnej sytuacji na drodze. Jeśli trasa prowadzi pod stromy wzgórze lub wieje silny wiatr, silnik przełączy się na tryb Wysoki. Jeśli jedziesz po płaskim terenie w spokojną pogodę lub zjeżdżasz z górki, silnik skutecznie przełączy się na jeden z bardziej oszczędnych trybów. Tę logikę na pewno znasz z napędów innych producentów. Jeśli nie zależy Ci na ręcznym przełączaniu trybów jazdy, szybko staniesz się fanem trybu Auto.

Oprócz wspomnianych poziomów wsparcia, dostępna jest również obowiązkowa pomoc przy chodzeniu.

Zachowana kompatybilność wsteczna. Według Yamahy, można używać istniejących wyświetlaczy i baterii na e-rowerze z nowym PW-C2 bez problemów. Z punktu widzenia ponownego wykorzystania zasobów jest to na pewno dobra wiadomość.

Yamaha PW-C2 - motor montowany centralnie w ramie.

  • Ciągła moc znamionowa: 250 W
  • Napięcie pracy: 36 V
  • Wsparcie: maksymalnie do 25 km/h
  • Waga: 3 kg
  • Moment obrotowy: 55 Nm

źródło: Yamaha


Reklama

Xiaomi Mi Smart Band 4 testRecenzjaXiaomi Mi Smart Band 4
2004-2020 votel.pl, Design XDK Studio
Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione!

Uwaga: Ta strona wykorzystuje cookie!
Nasz serwis dla prawidłowej pracy wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki nim treść wyświetlana przez serwis Votel.pl jest dopasowywana do Państwa potrzeb. W przypadku korzystania z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Jeśli akceptujesz politykę cookies na naszej stronie kliknij zamknij okno powiadomienia.