Project 4 (P4)

P4 (Project4) jest czwartą, a zarazem najmłodszą siecią komórkową w Polsce. Wcześniej znana jako Netia Mobile, firma zmieniła nazwę na P4 z dniem 13 października 2005 r. Nazwa P4 nie jest wersją ostateczną ponieważ jest to tylko nazwa projektu, gdy operator P4 uruchomi oficjalnie sieć, ulegnie ona zmianie. Rozpoczęcie działalności planowane jest na czwarty kwartał 2006 r.

Jako dostawcę infrastruktury do budowy sieci UMTS P4 wybrało Huawei. W ramach kontraktu Huawei zobowiązuje się dostarczyć kompletne rozwiązania typu „end-to-end” dla sieci UMTS, oparte na technologii HSDPA, obejmujące system stacji bazowych UMTS, sieć szkieletową, inteligentną sieć mobilną 3G, platformę serwisową danych mobilnych 3G i telefony komórkowe 3G. Cała sieć UMTS oparta jest na specyfikacji 3GPP w wersji R4, a sieć szkieletowa - na architekturze systemów komutacji typu Softswitch.

P4 poinformował, iż wybrał firmę Comverse na swojego partnera w zakresie dostaw kompleksowych usług telekomunikacyjnych. Wartość podpisanego kontraktu wynosi ponad 25 mln dolarów. Transakcja obejmuje następujące produkty firmy Comverse: konwergentne rozwiązanie billingowe, platformę i usługi następnej generacji InSight™, Multimedia Messaging Service Center (MMSC), Short Message Service Center (SMSC), Mobile Data Gateway (MDG), usługi powiadamiania i inne usługi mające na celu zaspokojenie nowych jakościowo potrzeb użytkowników i wygenerowania dodatkowych dochodów.

Największą inwestycją P4 ma być 600-650 mln złotych w infrastrukturę. W trakcie finalizacji jest także kontrakt informatyczny wart miliony euro, w ciągu tygodnia spodziewane jest jego podpisanie. Początkowo P4 skupi się na kliencie indywidualnym. Oferowane będą usługi głosowe, wiadomości tekstowe i pewne usługi skrojone na miarę polskiego klienta, muzykę, wiadomości. Przychody P4 mają wg planów w 2010 r. wzrosnąć do 646 mln euro z 2 mln euro przychodów zakładanych na ten rok. W 2007 r. przychody P4 mają wynieść 89 mln euro, w 2008 r. - 242 mln euro, a w 2015 r. sięgnąć 1,5 mld euro. Novator zakłada, że udział P4 w rynku telefonii komórkowej w 2007 r. wyniesie 1%, w 2010 r. - 9%, a w 2015 r. - 20%. Novator prognozuje, że aby mieć 9-procentowy udział w rynku mierzony wielkością przychodów w 2010 r. wystarczy mieć niecałe 2 mln użytkowników, a aby osiągnąć 20-proc. udział w rynku w 2015 r. - około 4 mln klientów.

Do 2009 r. większość klientów P4 mają stanowić użytkownicy post-paid, później przeważać mają klienci usługi przedpłaconej.(Wikipedia)
 

Reklama

Xiaomi Mi Smart Band 4 testRecenzjaXiaomi Mi Smart Band 4
2004-2020 votel.pl, Design XDK Studio
Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione!

Uwaga: Ta strona wykorzystuje cookie!
Nasz serwis dla prawidłowej pracy wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki nim treść wyświetlana przez serwis Votel.pl jest dopasowywana do Państwa potrzeb. W przypadku korzystania z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Jeśli akceptujesz politykę cookies na naszej stronie kliknij zamknij okno powiadomienia.