- 24
- styczeń
Komórkowa muzyka za 32 mld
Wartość rynku muzyki dla telefonów komórkowych może na koniec dekady sięgnąć poziomu 32,2 mld dolarów.
Prognozy specjalistów firmy Gartner obejmują zarówno dzwonki, ale i typowe nagrania pobierane w formie plików do pamięci telefonów komórkowych. Liderami wydatków w tym sektorze mają być konsumenci z Regionu Azji i Pacyfiku oraz Japonii. Drugie miejsce w rankingu przypadać ma Europejczykom, a trzecie, użytkownikom z Ameryki Północnej.
Tylko w tym roku rynek muzyki dla komórek może wzrosnąć o niemal 250 proc. sięgając poziomu 13,7 mld dolarów. Specjaliści zauważają, że wzrost ten będzie mieć miejsce mimo takich "przeszkód" jak np. konkurencja ze strony popularnych przenośnych odtwarzaczy multimediów.
Obecnie, pobieranie dzwonków to nadal jedna z najpopularniejszych usług dodanych wykorzystywanych przez użytkowników telefonów komórkowych, ustępująca popularnością jedynie krótkim wiadomościom tekstowym SMS.
Zdaniem badających, to mieszkańcy Regionu Azji i Pacyfiku będą przewodzić wśród użytkowników komórek pobierających pełne nagrania wprost do telefonów komórkowych, podczas kiedy Amerykanie będą wykorzystywać powszechniej tzw. "sideloading", co oznacza pobieranie treści najpierw do komputera, a dopiero z niego do telefonu komórkowego.
źródło: PCLab
Tylko w tym roku rynek muzyki dla komórek może wzrosnąć o niemal 250 proc. sięgając poziomu 13,7 mld dolarów. Specjaliści zauważają, że wzrost ten będzie mieć miejsce mimo takich "przeszkód" jak np. konkurencja ze strony popularnych przenośnych odtwarzaczy multimediów.
Obecnie, pobieranie dzwonków to nadal jedna z najpopularniejszych usług dodanych wykorzystywanych przez użytkowników telefonów komórkowych, ustępująca popularnością jedynie krótkim wiadomościom tekstowym SMS.
Zdaniem badających, to mieszkańcy Regionu Azji i Pacyfiku będą przewodzić wśród użytkowników komórek pobierających pełne nagrania wprost do telefonów komórkowych, podczas kiedy Amerykanie będą wykorzystywać powszechniej tzw. "sideloading", co oznacza pobieranie treści najpierw do komputera, a dopiero z niego do telefonu komórkowego.
źródło: PCLab