- 30
- styczeń
Oferty dostępu do Internetu w ramach BSA
Informacje dla konsumentów o nowych rozwiązaniach umożliwiających dostęp do szerokopasmowego Internetu oferowanych przez alternatywnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Informacje dla konsumentów o nowych rozwiązaniach umożliwiających dostęp do szerokopasmowego Internetu oferowanych przez alternatywnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Dla Abonentów posiadających linie telefoniczne w Telekomunikacji Polskiej S.A. pojawia się coraz więcej nowych możliwości korzystania przez nich z szerokopasmowego Internetu oferowanego przez innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
W związku z faktem, że przedsiębiorcy telekomunikacyjni są na etapie wdrażania tej usługi (w ramach oferty BSA – Bitstream Access), w początkowej fazie jej realizacji mogą, choć nie muszą, wystąpić przejściowe utrudnienia.
Biorąc pod uwagę zapisy umów zawartych pomiędzy TP i przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, decydując się na wybór oferty alternatywnego dostawcy usługi dostępu do sieci Internet NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA:
1. Warunkiem koniecznym, który musi być spełniony, żeby skorzystać z usługi dostępu do Internetu świadczonej przez innego niż TP operatora jest posiadanie telefonu i opłacanie abonamentu telefonicznego w Telekomunikacji Polskiej S.A. Wynika to z umów zawartych przez operatorów z TP.
2. Sprawdź, czy operator, z którego oferty zamierzasz skorzystać, działa w Twoim miejscu zamieszkania. Nie opieraj się jedynie na mapce zasięgu działania operatora, ponieważ zasięg na mapkach umieszczonych na stronach internetowych operatorów jest orientacyjny i to, że jakaś strefa numeracyjna jest w zasięgu operatora nie znaczy że w całej tej strefie numeracyjnej jest technicznie możliwe zrealizowanie usługi, i na każdej linii. Dlatego zadzwoń na infolinię operatora, z którego usług internetowych chcesz skorzystać i zasięgnij informacji szczegółowej.
3. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o rezygnacji z usługi neostrada tp postaraj się uzyskać od nowego operatora jednoznaczną informację, czy istnieją możliwości techniczne świadczenia Ci usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu. Ostateczne i wiarygodne informacje techniczne, w tym o możliwości realizacji usługi o lepszych parametrach, operator uzyskuje z TP po złożeniu zamówienia. Dlatego też w regulaminach świadczenia usług z reguły są klauzule, które uwalniają go od odpowiedzialności w przypadku, gdy nie ma możliwości technicznych zrealizowania zamówienia na danej linii.
4. Nie w każdym przypadku fakt wcześniejszego korzystania z usługi neostrada tp daje pewność, że usługa będzie mogła być na tym samym łączu świadczona przez nowego operatora – szczególnie jeżeli zamierzasz zmienić jej parametry.
5. Bądź przygotowany na to, że w początkowej fazie wdrażania usług dostępu do szerokopasmowego Internetu przez operatorów alternatywnych przerwa w działaniu usługi przy przejściu z TP do innego operatora może ulec wydłużeniu nawet do kilku dni.
Jednocześnie Prezes UKE informuje, że zgodnie z procedurą opisaną w Ofercie BSA przyjętej przez UKE operator może złożyć zamówienie na łącze abonenckie do TP wraz oświadczeniem abonenta o chęci skorzystania z jego usług. Oferta BSA nie łączy możliwości złożenia zamówienia na łącze z koniecznością wypowiedzenia umowy z TP. Dodatkowo Oferta wyraźnie w skazuje, że przerwa w świadczeniu usług dla abonenta nie może być większa niż 12 godzin.
Jeśli chodzi o techniczną możliwość świadczenia usług, to zgodnie Ofertą TP może odmówić realizacji zamówienia na łącze abonenckie tylko w trzech przypadkach: łącze nie jest objęte ofertą, (np. jest to łącze radiowe, ISDN), brak jest możliwości technicznych realizacji opcji usługi (opcja usługi to np.: 256 kbit/s), występuje zagrożenie dla integralności sieci TP.
Przyczyny odmowy TP powinna pisemnie szczegółowo uzasadnić.
Należy jednak pamiętać, że warunki świadczenia usług nie wynikają bezpośrednio z oferty ramowej, tylko z umów zawartych przez operatorów z TP, oraz z tego, jak faktycznie zapisy umów są realizowane.
W trakcie faktycznego wdrażania usługi mogą pojawić się różne problemy natury proceduralnej lub technicznej. Zwracam się tym samym o cierpliwość i wyrozumiałość wobec służb TP oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy wdrażają swoje nowe usługi dostępu do sieci Internet i chcą to zrobić jak najsprawniej, we wspólnym interesie, tak Państwa, jak i swoim.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie na bieżąco monitorował przebieg wdrażania usługi i służył pomocą, tak Państwu jak i przedsiębiorcom.
źródło: uke.gov.pl
Dla Abonentów posiadających linie telefoniczne w Telekomunikacji Polskiej S.A. pojawia się coraz więcej nowych możliwości korzystania przez nich z szerokopasmowego Internetu oferowanego przez innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
W związku z faktem, że przedsiębiorcy telekomunikacyjni są na etapie wdrażania tej usługi (w ramach oferty BSA – Bitstream Access), w początkowej fazie jej realizacji mogą, choć nie muszą, wystąpić przejściowe utrudnienia.
Biorąc pod uwagę zapisy umów zawartych pomiędzy TP i przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, decydując się na wybór oferty alternatywnego dostawcy usługi dostępu do sieci Internet NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA:
1. Warunkiem koniecznym, który musi być spełniony, żeby skorzystać z usługi dostępu do Internetu świadczonej przez innego niż TP operatora jest posiadanie telefonu i opłacanie abonamentu telefonicznego w Telekomunikacji Polskiej S.A. Wynika to z umów zawartych przez operatorów z TP.
2. Sprawdź, czy operator, z którego oferty zamierzasz skorzystać, działa w Twoim miejscu zamieszkania. Nie opieraj się jedynie na mapce zasięgu działania operatora, ponieważ zasięg na mapkach umieszczonych na stronach internetowych operatorów jest orientacyjny i to, że jakaś strefa numeracyjna jest w zasięgu operatora nie znaczy że w całej tej strefie numeracyjnej jest technicznie możliwe zrealizowanie usługi, i na każdej linii. Dlatego zadzwoń na infolinię operatora, z którego usług internetowych chcesz skorzystać i zasięgnij informacji szczegółowej.
3. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o rezygnacji z usługi neostrada tp postaraj się uzyskać od nowego operatora jednoznaczną informację, czy istnieją możliwości techniczne świadczenia Ci usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu. Ostateczne i wiarygodne informacje techniczne, w tym o możliwości realizacji usługi o lepszych parametrach, operator uzyskuje z TP po złożeniu zamówienia. Dlatego też w regulaminach świadczenia usług z reguły są klauzule, które uwalniają go od odpowiedzialności w przypadku, gdy nie ma możliwości technicznych zrealizowania zamówienia na danej linii.
4. Nie w każdym przypadku fakt wcześniejszego korzystania z usługi neostrada tp daje pewność, że usługa będzie mogła być na tym samym łączu świadczona przez nowego operatora – szczególnie jeżeli zamierzasz zmienić jej parametry.
5. Bądź przygotowany na to, że w początkowej fazie wdrażania usług dostępu do szerokopasmowego Internetu przez operatorów alternatywnych przerwa w działaniu usługi przy przejściu z TP do innego operatora może ulec wydłużeniu nawet do kilku dni.
Jednocześnie Prezes UKE informuje, że zgodnie z procedurą opisaną w Ofercie BSA przyjętej przez UKE operator może złożyć zamówienie na łącze abonenckie do TP wraz oświadczeniem abonenta o chęci skorzystania z jego usług. Oferta BSA nie łączy możliwości złożenia zamówienia na łącze z koniecznością wypowiedzenia umowy z TP. Dodatkowo Oferta wyraźnie w skazuje, że przerwa w świadczeniu usług dla abonenta nie może być większa niż 12 godzin.
Jeśli chodzi o techniczną możliwość świadczenia usług, to zgodnie Ofertą TP może odmówić realizacji zamówienia na łącze abonenckie tylko w trzech przypadkach: łącze nie jest objęte ofertą, (np. jest to łącze radiowe, ISDN), brak jest możliwości technicznych realizacji opcji usługi (opcja usługi to np.: 256 kbit/s), występuje zagrożenie dla integralności sieci TP.
Przyczyny odmowy TP powinna pisemnie szczegółowo uzasadnić.
Należy jednak pamiętać, że warunki świadczenia usług nie wynikają bezpośrednio z oferty ramowej, tylko z umów zawartych przez operatorów z TP, oraz z tego, jak faktycznie zapisy umów są realizowane.
W trakcie faktycznego wdrażania usługi mogą pojawić się różne problemy natury proceduralnej lub technicznej. Zwracam się tym samym o cierpliwość i wyrozumiałość wobec służb TP oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy wdrażają swoje nowe usługi dostępu do sieci Internet i chcą to zrobić jak najsprawniej, we wspólnym interesie, tak Państwa, jak i swoim.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie na bieżąco monitorował przebieg wdrażania usługi i służył pomocą, tak Państwu jak i przedsiębiorcom.
źródło: uke.gov.pl