- 2
- luty
Polacy lubią piłkę nożną
Orange najbardziej widocznym sponsorem rozgrywek Orange Ekstraklasa
Piłka nożna jest obecnie najczęściej oglądaną dyscypliną sportu w telewizji przez Polaków. Spośród sponsorów tej dyscypliny Orange zajmuje czołowe miejsce jako marka wspierająca Orange Ekstraklasę. Orange jest również wymieniany jako jeden z najważniejszych sponsorów piłki nożnej w Polsce, zaraz po Telekomunikacji Polskiej.
Polacy lubią sport – według badań sportem interesuje się 80% populacji w wieku 15-65 lat (PBS DGA, listopad 2006)*. Większość preferuje śledzenie widowisk sportowych w telewizji (74%), choć zainteresowanie uczestnictwem na żywo deklaruje również niemały odsetek badanych, bo aż 60%. Wśród ulubionych dyscyplin najczęściej wskazywana jest piłka nożna. W telewizji najchętniej oglądamy piłkę nożną (62,4 %), za nią plasuje się siatkówka. (wzrost z 29% w czerwcu do 52,5% w listopadzie). Trzecie miejsce zajmują skoki narciarskie (27,3%)
Rozgrywki Orange Ekstraklasa zdobywają coraz więcej sympatyków, rosną również oceny odnoszące się do bezpieczeństwa na stadionach. Wśród kibiców odwiedzających stadiony, 64% ocenia, że poziom bezpieczeństwa zwiększył się w porównaniu z rokiem ubiegłym, 29% uważa, że pozostał na tym samym poziomie, a zaledwie 3% jest zdania, że stadiony są mniej bezpieczne.
Znajomość rozgrywek Orange Ekstraklasa deklaruje aż 91% badanych a wśród osób interesujących się piłką nożną rozgrywki Ekstraklasy śledzi 95%. Kibice coraz lepiej rozpoznają sponsorów wspierających polską piłkę. Orange jest najlepiej rozpoznawany jako sponsor Ekstraklasy (ponad 25% badanych). Zajmuje również drugie miejsce wśród najpopularniejszych sponsorów polskiej piłki nożnej, zaraz po Telekomunikacji Polskiej. Badani wymieniają także Orange wśród 5 najpopularniejszych sponsorów sportu w Polsce.
Dobrą i ciągle wzrastającą rozpoznawalność Orange osiąga nie tylko dzięki stałej obecności na stadionach, ale także poprzez zaangażowanie w szereg działań promujących rozgrywki Orange Ekstraklasa oraz pozytywne wzorce kibicowania. Należy do nich program Orange Fair Play, w którym nagradzane są najlepsze kluby kibica. Dzięki staraniom Orange uruchomiony został takze magazyn „Orange Ekstraklasa” w TVN i TVN 24 - jedyny magazyn udostępniający polskim kibicom fragmenty meczów ligowych na ogólnopolskiej antenie otwartej
PTK Centertel – operator sieci Orange, od początku rundy wiosennej sezonu 2004/2005 jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej. Umowa sponsoringowa, między PTK Centertel a Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta 1 lutego 2005 roku, a obecnie realizowana przez spółkę Ekstraklasa S.A. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych.
*Badanie miało zasięg ogólnopolski i przeprowadzone zostało w listopadzie 2006 roku, wśród osób w wieku 15-65 lat, na próbie liczącej 400 respondentów.
źródło: Orange
Polacy lubią sport – według badań sportem interesuje się 80% populacji w wieku 15-65 lat (PBS DGA, listopad 2006)*. Większość preferuje śledzenie widowisk sportowych w telewizji (74%), choć zainteresowanie uczestnictwem na żywo deklaruje również niemały odsetek badanych, bo aż 60%. Wśród ulubionych dyscyplin najczęściej wskazywana jest piłka nożna. W telewizji najchętniej oglądamy piłkę nożną (62,4 %), za nią plasuje się siatkówka. (wzrost z 29% w czerwcu do 52,5% w listopadzie). Trzecie miejsce zajmują skoki narciarskie (27,3%)
Rozgrywki Orange Ekstraklasa zdobywają coraz więcej sympatyków, rosną również oceny odnoszące się do bezpieczeństwa na stadionach. Wśród kibiców odwiedzających stadiony, 64% ocenia, że poziom bezpieczeństwa zwiększył się w porównaniu z rokiem ubiegłym, 29% uważa, że pozostał na tym samym poziomie, a zaledwie 3% jest zdania, że stadiony są mniej bezpieczne.
Znajomość rozgrywek Orange Ekstraklasa deklaruje aż 91% badanych a wśród osób interesujących się piłką nożną rozgrywki Ekstraklasy śledzi 95%. Kibice coraz lepiej rozpoznają sponsorów wspierających polską piłkę. Orange jest najlepiej rozpoznawany jako sponsor Ekstraklasy (ponad 25% badanych). Zajmuje również drugie miejsce wśród najpopularniejszych sponsorów polskiej piłki nożnej, zaraz po Telekomunikacji Polskiej. Badani wymieniają także Orange wśród 5 najpopularniejszych sponsorów sportu w Polsce.
Dobrą i ciągle wzrastającą rozpoznawalność Orange osiąga nie tylko dzięki stałej obecności na stadionach, ale także poprzez zaangażowanie w szereg działań promujących rozgrywki Orange Ekstraklasa oraz pozytywne wzorce kibicowania. Należy do nich program Orange Fair Play, w którym nagradzane są najlepsze kluby kibica. Dzięki staraniom Orange uruchomiony został takze magazyn „Orange Ekstraklasa” w TVN i TVN 24 - jedyny magazyn udostępniający polskim kibicom fragmenty meczów ligowych na ogólnopolskiej antenie otwartej
PTK Centertel – operator sieci Orange, od początku rundy wiosennej sezonu 2004/2005 jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej. Umowa sponsoringowa, między PTK Centertel a Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta 1 lutego 2005 roku, a obecnie realizowana przez spółkę Ekstraklasa S.A. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych.
*Badanie miało zasięg ogólnopolski i przeprowadzone zostało w listopadzie 2006 roku, wśród osób w wieku 15-65 lat, na próbie liczącej 400 respondentów.
źródło: Orange