Tele2 może wystąpić o zapłatę kar umownych od TP

Jeżeli Tele2 i TP nie dojdą do porozumienia w sprawie WLR to władze Tele2 wystąpią o zapłatę kar umownych.

Zapowiedział na środowej konferencji prasowej dyrektor generalny Tele2 Polska Piotr Nesterowicz. Według wyliczeń Tele2 na 26 września kary wynoszą 82 mln zł.

„Na 30 września jest zaplanowane spotkanie z kierownictwem TP SA. Jeżeli padnie na nim deklaracja, że WLR będzie wdrożony w sensownym terminie to nie będziemy żądać kar. Naszym celem nie są kary. Jeżeli jednak takiej deklaracji nie będzie to w przyszłym tygodniu wystąpimy o karę” - powiedział Nesterowicz.

Dodał, że nie do zaakceptowania dla Tele2 jest termin wdrożenia WLR do 28 listopada. Taką datę wymieniały władze Telekomunikacji Polskiej podczas spotkania z przedstawicieli firm telekomunikacyjnych w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej w połowie września.

„Taki termin oznaczałby, że realnie moglibyśmy zacząć świadczenie tej usługi dopiero w końcu grudnia” – powiedział Nesterowicz.

Według wyliczeń Tele2 kary umowne, których może żądać od Telekomunikacji Polskiej na 26 września wynoszą 82 mln zł. Spółka nalicza 100 tys. zł kary za każdy dzień zwłoki we wdrożeniu WLR oraz 1.000 zł za każdy dzień zwłoki w realizacji każdego zamówienia.

Obecnie (według stanu na 26 września) Tele2 Polska wysłała już do Telekomunikacji Polskiej blisko 30 tys. zamówień na WLR.

W ocenie Tele2 nie wynika z braku możliwości technicznych. Nesterowicz powiedział, że wiele wymagań technicznych, które Telekomunikacja Polska przytacza jako niezbędne do wdrożenia WLR nie mają z uruchomieniem tej usługi nic wspólnego.

Dyrektor generalny Tele2 powiedział, że spółka planowała do końca tego roku pozyskać 400-500 tys. klientów usługi WLR i opóźnienie w jego wdrożeniu oczywiście negatywnie odbije się na przychodach spółki. Obecnie Tele2 prawie całkowicie wstrzymała kampanię pozyskiwania nowych klientów chcących korzystać z usługi WLR. Chętnych na świadczenie takiej usługi informuje natomiast o opóźnieniu w jej uruchomieniu.

Do tej pory klient uiszczający opłatę za połączenia w Tele2 musiał płacić za abonament telefoniczny Telekomunikacji Polskiej. Lipcowa decyzja Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), miała umożliwić Tele2 już od połowy września kupowanie abonamentu od TP SA po cenach hurtowych i odsprzedawać je klientom po cenach detalicznych. Narodowy operator byłby odpowiedzialny tylko za obsługę techniczną linii.

Telekomunikacja Polska SA 13 września opublikowała raport KPMG, z którego wynika, że wprowadzenie usługi hurtowej sprzedaży abonamentu jest możliwe najwcześniej w 8 miesięcy po zakończeniu negocjacji na ten temat z Tele2, które jeszcze trwają.

W ubiegłym roku Tele2 Polska miało 36 mln zł straty netto i 48,76 mln zł straty operacyjnej przy 369,2 mln zł przychodów. Firma posiada obecnie około 1 miliona klientów.

źródło: Puls Biznesu

Reklama

Xiaomi Mi Smart Band 4 testRecenzjaXiaomi Mi Smart Band 4
2004-2020 votel.pl, Design XDK Studio
Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione!

Uwaga: Ta strona wykorzystuje cookie!
Nasz serwis dla prawidłowej pracy wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki nim treść wyświetlana przez serwis Votel.pl jest dopasowywana do Państwa potrzeb. W przypadku korzystania z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Jeśli akceptujesz politykę cookies na naszej stronie kliknij zamknij okno powiadomienia.